Requirements for business reputation of insurance brokers and factors of its formation.

Authors

  • Yu. O. Moisieiev Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • Yu. P. Uralova Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2518-7953.2018.1-2.6

Keywords:

business reputation, financial services market, insurance mediation, special condition, good business reputation, insurance brokers, business entity, factors of good business reputation

Abstract

Creating the proper conditions for the implementation of mediation in the field of insurance is a key to the effective functioning of the modern legal and economic model of the interaction of insurance intermediaries and other participants of the insurance market, which is based on the optimal combination of market self-regulation and state regulation. Effective, impartial, safe and stable conditions for the activity of insurance intermediaries ensure balance of interests of all participants of the insurance market (state, insurer, insurance intermediaries).

The establishment of certain components of the business-reputation factors has particular importance, as it directly affects the results of the activity of the insurance intermediary, the quality of the mediation services provided in the insurance sector, the competitiveness of the financial services market, the increase in demand for insurance services, and the restoration of trust to insurance intermediaries, which will allow the subjects of mediation in the field of insurance to demand the inviolability of business reputation, to carry out actions against it, the possibility of measurement of the intangible asset and its evaluation.

The expediency of consolidation in the Law of Ukraine “On Insurance” of the requirement to have a good business reputation of an insurance intermediary as one of the special conditions for the implementation of intermediary activities in the field of insurance and the establishment of these factors that influence the formation of a good business reputation of the insurance broker is proved in the article.

The consolidation of the above provisions in the legislation will provide definiteness to the subjects of mediation in the field of insurance in respect of compliance with the requirements for their business reputation, the application of economic and legal responsibility for the caused non-property damage to business reputation.

Author Biographies

Yu. O. Moisieiev, Донецький національний університет імені Василя Стуса

доцент кафедри господарського права, канд. юрид. наук, доцент

Yu. P. Uralova, Донецький національний університет імені Василя Стуса

доцент кафедри цивільного права і процесу, канд. юрид. наук

References

Офіційний сайт Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України. URL: http://www.dfp.gov.ua/1060.html

Про порядок провадження діяльності страховими посередниками: Постанова Кабінету Міністрів України від 18 грудня 1996 р. № 1523. Урядовий кур’єр. 1997. 21 січня.

Про затвердження Положення про реєстрацію страхових та перестрахових брокерів і ведення державного реєстру страхових та перестрахових брокерів: розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28 травня 2004 р. № 736. Офіційний вісник України. 2004. № 26. Ст. 116.

Про страхове посередництво: Директива Європейського парламенту і Ради ЄС № 2002/92/ЄС від 9 грудня 2002 р. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_a80

Про реалізацію страхових продуктів (в новій редакції): Директива (ЄС) 2016/97 від 20 січня 2016 р. Офіційний журнал Європейського Союзу. 2016. 2.2. URL: https://nfp.gov.ua/files/ sektor

Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/984_011

Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг: Закон України від 12 липня 2001 р. № 2664-IIІ. Відомості Верховної Ради України. 2002. № 1. Ст. 1. (Із змінами).

Про банки і банківську діяльність: Закон України від 7 грудня 2000 р. № 2121-IIІ. Відомості Верховної Ради України. 2001. № 5–6. Ст. 30. (Із змінами).

Про затвердження Порядку погодження набуття або збільшення істотної участі у фінансовій установі: Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 4 грудня 2012 № 2531. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2190-12

Про затвердження деяких нормативно-правових актів Національного банку України: Постанова Правління Національного банку України від 8 вересня 2011 р. № 306. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1203-11

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / В. Т. Бусел, М. Д. Василега-Дерибас, О. В. Дмитрієв, Г. В. Латник, Г. В. Степенко; уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.

Директива 2006/43/ЄС Європейського Парламенту та Ради про обов’язковий аудит річної звітності та консолідованої звітності, що вносить зміни до Директив Ради 78/660/ЄЕС та 83/349/ЄЕС і припиняє дію Директиви Ради 84/253/ЄЕС від 17 травня 2006 р. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_844

Додаток ХVII до Угоди про асоціацію щодо наближення і транспонування законодавчих актів ЄС до національного законодавства. Офіційний веб-портал Кабінету Міністрів України. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/ugoda-pro-asociaciyu/17_Annexes.pdf

Красавчикова Л. О. Компенсация морального вреда субъектам экономической деятельности в случаях причинения вреда их деловой репутации. Академический юридический журнал. 2001. № 2. С. 41–46.

Галянтич М. Захист ділової репутації: цивільно-правові проблеми. Право України. 2001. № 1. С. 97–100.

Лучка І. Ю. Сутність ділової репутації стосовно суб’єктів господарювання. Наукові праці МАУП. 2017. Вип. 52(1). С. 110–117.

Коваль І. Ф. Право на ділову репутацію суб’єктів господарювання і його позасудовий захист від неправомірного використання: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.04 «Господарське право, господарсько-процесуальне право». НАН України; Інститут економіко-правових досліджень. Донецьк, 2005. 20 с.

Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи: постанова Пленуму Верховного Суду України від 27 лютого 2009 р. № 1. Вісник Верховного Суду України. 2009. № 3. С. 7.

Стародубцев А. Теоретико-правові засади визначення поняття «ділова репутація». Науковий часопис Національної академії прокуратури України. 2015. № 2. С. 92–102.

Issue

Section

Право та економіка