Інтерактивні методики навчання студентів-правників на юридичному факультеті ДонНУ імені Василя Стуса.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2518-7953.2017.1-2.19Abstract
Відповідно до розробленого за результатами проведених експериментів з різними способами подання інформації професором Державного університету у штаті Огайо Едгаром Дейлом «конусу досвіду Дейла», людина запам’ятовує 90 % сказаного або написаного нею під час театралізованого виступу, імітації реальної діяльності та виконання реальної дії. У результаті таких дій людина здатна аналізувати, розробляти, створювати та оцінювати. Для порівняння: внаслідок читання людина запам’ятовує 10 %, внаслідок слухання – 20 %, в результаті чого здатна визначати, перелічувати, описувати та пояснювати. Отже, найбільш ефективними є інтерактивні методики навчання.
З метою запровадження різних форм інтерактивного навчання у 1996 році на економіко-правовому факультеті (у 2014 році він був перейменований у юридичний факультет) ДонНУ імені Василя Стуса був створений перший в Україні Центр практичного навчання, до складу якого згодом увійшло 22 юридичні клініки – з надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим і соціально незахищеним верствам населення, з імітації різних видів юридичної діяльності, а також правової просвіти учнівської молоді (street law).
Слід констатувати, що юридичний факультет, створивши перший в Україні Центр практичного навчання, фактично став флагманом цього напряму, відчуваючи потреби практики та застосовуючи сучасний світовий досвід юридичної освіти.